|
Ben ve Demet-tavşan koltuklarda |
Uzun zaman sonra tekrar Paris Maison Objet fuarını ziyarete gidebildim.
Tahminlerim ve hayal ettiğim gibi güzel bir fuardı. Yanımda sevgili arkadaşım Demet olduktan sonra zaten güzel zaman geçiririz diyordum ki yanılmamışım.
İşte fuardan ve Paris'ten kısa kısa izlenimler...
|
Hermes'in vitrininden bir görüntü |
Paris'e gittik ama Paris'i pek gezemedik :P Uçağımız Pegasus'tu, şehre vardığımızda şiddetli bir yağmur ve soğuk vardı. İlk gün, fuar için çok geç kaldığımızı farkederek ünlü alışveriş merkezi Bon Marche'ye gittik. Amacımız alışveriş yapmak değildi, şehirde de ilham verici materyaller yakalamak mümkün. Mesela Hermes'in vitrinindeki basit ve gülümseten akıllı vitrin tasarımları gibi...
|
Hermes Vitrini |
Gezdiğimiz Bon Marche'de rastladığım güzel bir fikri de paylaşayım. Siz görmüş müydünüz bilmiyorum ama ben bu şekilde sapları demonte olabilen ve farklı renk seçenekleriyle sunulan tava tencereleri daha önce hiç görmemiştim.
|
Bugün hangi renk tava alırdınız? ;) |
Maison Objet
|
Fuar anısı: Demet-İrem |
- Öncelikle gerçekten güzel bir fuar. Tasarımcıysanız veya iç mimarsanız size ilham verecek, dükkan sahibiyseniz satın alacak farklı ürünlere rastlayabilirsiniz.
- Fuarda fotoğraf çekmek serbest. İstemeyen firmalar işaret yapıştırmışlar. Burada göreceğiniz tüm fotoğraflar o nedenle izinli.
- Fuarda ilk gün 18 km, ikinci gün 14 km yürüdükten sonra neredeyse görülmemiş hiç bir yer bırakmayarak turumuzu tamamladık :) Bu demek oluyor ki, her holü gezmek epey efor gerektiriyor.
- Her holü gezmeye gerek yok diyorsanız kısa kısa hollerde neler var onlardan bahsedeyim:
Hol 8: Lüks mobilyalar (Fendi, Gucci, Missoni vb.). Salone del Mobilenin minyatür versiyonu. Bu arada Fendi bizi standına almadı, Türk olmamızdan ötürü. Utanç verici! Hem Fendi'yi kınıyorum hem de Türk insanına böyle muamele etmelerine sebep olan, kopya sever mobilyacıları.
|
Kumaş kaplama mobilyalar ilginçti |
Bu holde en lüks cam firmalarından biri olan Lalique'e de rastladık. Lalique'in ürünleri tam seyretmelik, yüksek kaliteli zevkli ürünler
|
Lalique |
Hol 7:Bu hol tasarımın en fazla hissedildiği yerdi. Bu holde, fuara kendi tasarımlarıyla katılmış genç tasarımcılar bulunuyordu. Seminerler yapılıyor ve daha tasarım odaklı ürünlere yoğunlaşılıyordu. Seminerlerin ana konusu ise dijital medyaydı.
Dijital medya ile ilgili katıldığımız seminerde lüks markaların dijital ortamlarda nasıl tanıtılacağı tartışılıyordu: "How luxury brands should be marketing online?". Lüks markaların özellikle kopyalanma korkusu ile dijital medyaya uzak durduğunu da bu seminer sayesinde öğrenmiş oldum. Ancak bundan sonraki süreçte dijital medyada var olmak çok önemli, özellikle ABD'nin bu konuda başı çektiği söyleniyor. Bloggerlar gitgide önem kazanıyor. Herşeye rağmen yazılı medyanın da ölmeyeceği ve ihmal edilmemesi gerektiği söyleniyor.
|
Sevdiğim bir cam firması: Ann Torfs. El imalatı ürünler |
Hol 7, hem seminerler hem de tasarım anlamında dolu bir salondu ve tavsiye ederim.
|
Tiptoe marka ayaklar: ayağını seç masanı yap |
Bir uyarı: Yedinci holü gezmesi zor ve uzun sürüyor çünkü hem salon büyük ve görecek ilginç fikirler var; hem de stantlar minik minik.
|
Zuny marka el yapımı deri oyuncaklar- fazla şeker değil mi? :) |
3 yorum:
Here is İrem Güngör Style!
Her daim takipçin, gönüllü destekçinim İrem ciğim, kalemine sağlık..
İremcim fuar ancak bu kadar güzel ve öz anlatılabilirdi, gerçekten yazını çok beğendim. Seninle gezmek de her zaman olduğu gibi ayrı bir keyifti. Bir daha ki gezimizi şimdiden iple çekiyorum ;)
Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için :) Unutmamak için yazmak lazım, hatta daha da güzeli tekrar yaşamak lazım. Bir dahakinde kendi standlarımızı tanıtırım inşallah ;)
Yorum Gönder